Anxietate: Ce este și cum păstrăm echilibrul în viața noastră?

Cel puțin odată ai avut stări de anxietate. Și chiar dacă nu îți dai seama pe moment, mai târziu cu siguranță realizezi că ai avut o stare, reacție nu chiar normală ție într-o anumită situație. Ei bine, cuvântul „normal” a fost mereu un tipar cu care am încercat să ne asociem cu toții. În societate […]

0 Comments

Cel puțin odată ai avut stări de anxietate. Și chiar dacă nu îți dai seama pe moment, mai târziu cu siguranță realizezi că ai avut o stare, reacție nu chiar normală ție într-o anumită situație.

Ei bine, cuvântul „normal” a fost mereu un tipar cu care am încercat să ne asociem cu toții. În societate se crede că trebuie să fii normal, să corespunzi și nu este normal să ai stări depresive, să fii anxios sau trist. Asta cu siguranță nu este ca toți. Poate că nu. Dar, asta e absolut normal. E absolut normal și omenesc să nu fii bine. E normal să reacționezi într-un anume fel. Ca tine. Și e la fel de normal să spui asta, să te deschizi celor din jur și să ceri ajutor.

Anxietatea este un sentiment. Acest sentiment îți aduce neliniște, teamă. Ar putea să provoace transpirație, să te facă să transpiri, să fii neliniștit, tensionat sau să-ți bată tare inima. Ar putea chiar să-ți crească tensiunea arterială.

Anxietatea este o reacție normală la stres. Te poți simți anxios în diferite situații care ți se pot întâmpla în viață. Fie că este vorba de o problemă la locul de muncă, înaintea unei decizii pe care trebuie să o ei sau înaintea unui test, eveniment important.

Ce sunt tulburările de anxietate?

Dacă anxietatea înseamnă, în primul rând, o reacție la stres, atunci tulburările de anxietate diferă. Anxietatea îți poate fi de folos uneori. Te poate pune în gardă în anumite situații și devii mai atent sau te pregătești. Tulburările de anxietate sunt o problemă serioasă și se manifestă prin nervozitate și anxietate excesivă, de multe ori fără motiv.

O persoană cu tulburări de anxietate poate avea diferite preocupări și griji. Și poate evita anumite momente din senzația de stres pe care o resimte gândindu-se la asta. În astfel de situații pot apărea și simptome fizice, nu doar psihologice.

Dacă cineva suferă de tulburări de anxietate, atunci asta i-ar putea afecta viața personală, munca, relațiile sociale. Pentru că anxietatea îl împinge să evite anumite situații care i-ar putea agrava starea.

Ce simptome are anxietatea?

Tulburările de anxietate se pot agrava sau pot trece de la sine pentru o perioadă. Totul depinde de ce se întâmplă în mediul persoanei ce suferă. Starea se poate agrava de la anumite evenimente stresante, conflicte, îmbolnăviri. Emoțiile negative și simptomele nu dispar atunci când persoana este în stres.

Simptome mentale:

• Senzație constantă de frică și entuziasm fără motiv;
• Concentrație și atenție slabă;
• Tulburări de somn;
• Labilitate emoțională, iritabilitate, lăcrimare;
• Incapacitatea de a se relaxa și de a se angaja pe deplin în activitățile zilnice sau comunicare.
• Nevoia de a-i asigura pe ceilalți că totul este în regulă. În același timp, cuvintele de sprijin nu aduc ușurare.

Simptome fizice:
• Respirație și bătăi ale inimii rapide;
• Dureri de cap, dureri în abdomen și în regiunea inimii;
• Transpirație crescută;
• Tulburări de alimentație: creșterea apetitului sau pierderea acestuia;
• Slăbiciune;
• Fior, frisoane;
• Tulburări ale scaunului: urinare frecventă, constipație;
• Senzație de lipsă de aer;
• Greață,
• Spasme musculare și dureri.

Vezi factorii și cauzele ce pot aduce la anxietate

Dacă e vorba de o perioadă de anxietate în viața ta, fiecare le avem în anumite perioade din viața noastră. Și e absolut normal. Fie că e vorba de ceva important ce trebuie să se întâmple și ne facem grijă în legătură cu asta. Fie s-a întâmplat ceva ce ne induce această stare de anxietate și nu ne putem găsi locul. Totuși, tulburările de anxietate nu pot fi, încă explicate în totalitate. Nu sunt cunoscute cauzele ce ar putea declanșa această stare. Sunt totuși, anumite presupuneri în legătură cu factorii declanșatori.

1. Factorul genetic
2. Factorul psihologic
3. Factorul de mediu
4. Factorul de dezvoltare

Dacă o persoană trăiește ceva intens și puternic (un stres sever) pe o perioadă mai îndelungată, atunci asta ar putea cauza tulburări de anxietate. De asemenea, tulburările de anxietate ar putea fi moștenite, exact ca și culoarea ochilor. Or, persoana a suferit o traumă ce pe viitor îi poate declanșa o tulburare de anxietate.

Anxietatea se tratează?

Anxietatea și tulburările de anxietate se tratează. Sunt cunoscute mai multe tratamente ce aduc rezultat. Asta ajută pentru o viață obișnuită și productivă.

Prin tratament, persoana se poate simți din nou bine, sigură pe sine și relaxată. Este liberă și poate să se bucure de viață.
În general, cel mai important este ca persoana să se destăinuie cuiva. Să spună despre grijile și fricile pe care le simte. Tulburările de anxietate nu vor dispărea nicăieri, trebuie tratate. Este important să se ceară ajutorul.

În primul rând, pentru că excluzi orice condiție boală ce ar putea declanșa anumite simptome. În al doilea rând, primești ajutor.

Terapiile cu un psiholog, terapeut pot fi de mare ajutor în eliberarea emoțională. Sau în depistarea cauzelor ce declanșează simptomelor. Poate lua timp pentru a reveni în echilibru. Dar, este o soluție pentru a scăpa de griji și a fi din nou fericit.

10 pași prin care ții anxietatea sub control

Anxietatea poate fi ținută sub control sau tratată desinestătător, în anumite situații. Asta nu este eficient când e vorba de o anxietate severă. Totuși, sunt soluții pentru a-ți îmbunătăți starea de bine. Poți învăța să faci față situațiilor de stres sau să încerci să elimini anumiți factori:

1. Ține un jurnal!

Ducerea unui jurnal poate fi benefic pentru tine. Stările de anxietate se concentrează pe viitor. Iar tu, trebuie să te concentrezi pe prezent. Scriind, te poți întreba de ce ți se întâmplă anumite lucruri. Sau din ce cauză îți apar îngrijorările.

Când scrii te destăinui și te ajuți să ieși din anxietate. De aceea, poți ține orice formă de jurnal vrei tu. Poate fi un jurnal în care îți scrii întâmplările din timpul zilei. Or, poate fi un jurnal în care reflectezi asupra unor idei. Sau pur și simplu un jurnal în care spui mulțumesc pentru lucrurile bune din viața ta.

Dacă te decizi să ții un jurnal de recunoștință, încearcă să scrii înainte de somn. Asta îți poate da o stare de bine, de satisfacție. Și fiind mulțumit de cele scrise, vei putea adormi mai liniștit.

2. Acordă-ți timp și iubire!

Uneori trebuie doar să te deconectezi de la grijile cotidiene. Să faci ceea ce îți place, ce îți aduce bucurie. Ce te face să te simți bine. Și nu contează dacă brodezi, gătești sau îți faci un masaj relaxant.

Poți doar să îți închizi ochii pentru câteva minute și să-ți lași corpul să se relaxeze. Petrece aceste minute în tăcere. Fără computer, televizor sau telefon. Asta îți va da o stare de liniște și îți va reduce din anxietate.

3. Fă meditație!

Învățarea anumitor tehnici de relaxare ar putea ajuta atunci când ai nevoie să te relaxezi. Anumite activități simple te pot face să te calmezi, atunci când ai semne de anxietate. Poți face meditație, să respiri și să expiri, să faci o baie, să te odihnești în întuneric, să citești. Orice te ajută.

Concentrează-te pe respirație. Respiră profund. Este necesar să stai drept, să inspiri pe nas numărând până la trei, apoi să expiri încet. Asta va scădea tensiunea arterială, va încetini bătăile inimii.

Obișnuiește-te cu respirația profundă pentru a o putea practica în situații stresante. Meditația conștientă reduce stresul psihologic și anxietatea. De aceea, e bine să devină un obicei.

La început, te poți folosi de meditația ghidată. Poți asculta video-uri pe Youtube sau te poți folosi de o aplicație pentru telefon. Important este să înveți să te concentrezi pe prezent.

Câteva minute pe zi vor fi suficiente pentru a medita. E un instrument minunat împotriva stărilor de anxietate.

4. Discută cu o persoană de încredere!

Discută cu cineva în care ai încredere. O persoană care te poate sprijini. Prieten sau rudă, nu contează. Pentru a-ți ameliora anxietatea, e important să vorbești cu cineva despre cum te simți. Desigur, starea ta interioară poate fi ceva personal, dar oamenii dragi sunt o soluție perfectă pentru a te ajuta să-ți controlezi anxietatea.

Spunând cuiva despre problemele sau grijile pe care le ai, e bine. Cu ajutorul unei persoane care vede lucrurile în ansamblu, poți privi situația dintr-un alt unghi.
Spune neapărat, dacă ai nevoie ca un prieten să stea cu tine, să vedeți un film împreună, să mergeți la cumpărături sau doar să vă plimbați prin parc. Nu contează de ce ai nevoie. Persoana dragă va acționa mereu asupra ta ca o terapie.

5. Fă sport!

Efortul fizic îți crește starea de bine, îți dă energie și capeți mai multă încredere în sine. Fă sport regulat. Toate tipurile de antrenamente sau exerciții sunt bune. Acestea ajută la ameliorarea stărilor de anxietate.

Chiar și exercițiile care îți par simple sunt potrivite. Poți face yoga sau chiar merge pe jos, la fel ajută pentru a te simți mai bine. O simplă plimbare prin parc, poate fi extrem de bună pentru starea ta interioară.

6. Alimentează-te sănătos!

Beneficiile alimentației sănătoase sunt foarte multe. O alimentație săracă în nutrienți te poate împinge spre anxietate. E important să mănânci diversificat. Consumând toți nutrienții necesari, corpul tău nu duce lipsă de nimic.

Luând tot ce e necesar din alimente, el se alimentează cu tot ce e necesar. Astfel, ai sănătate, ai kg dorite, ai dispoziție bună și energie.

7. Dormi suficient!

Este primordial să dormi suficient. Lipsa somnului poate duce la stări de anxietate sau să le agraveze pe cele existente. Un corp odihnit este mai puțin predispus la stări de anxietate. Dormind suficient te odihnești, corpul tău își recapătă energia de care va avea nevoie în ziua următoare. Ești mai rezistent la situațiile de stres.

8. Folosește-ți creativitatea!

Dacă ești o fire creativă, folosește-te de asta din plin. Creativitatea poate fi o soluție pentru stările anxioase. Acordă-ți timp pentru a desena. Poți desena orice simți la moment. Important să-ți aducă plăcere și să-ți ofere o stare de liniște. Poți picta locul tău preferat, iar de fiecare dată când te uiți, să te pornești într-o călătorie imaginară.

9. Râde de fiecare dată când ai ocazia!

Râsul are beneficii care te-ar putea surprinde. Atunci când râzi îți crește oxigenul în corp și ți se relaxează toți mușchii. Cu siguranță, după un râs cu poftă te simți mai bine. Reușești să-ți sustragi atenția și să ai o stare de liniște. Pentru asta, poți urmări o comedie sau să-ți vezi prietenul care te face mereu să râzi. Nu vei regreta că ai făcut-o.

10. Ascultă muzică!

Muzica scade tensiunea arterială și ritmul cardiac. De aceea, e bine să ai melodiile preferate la îndemână. Chiar și sunetele naturii sunt perfecte pentru relaxare. Pentru prevenirea anxietății sau pentru tratarea anxietății ușoare e bine să asculți muzică clasică.

Îți poți crea liste cu melodii pe care să le poți asculta. Asta îți va ameliora starea. De asemenea, cântatul tot poate ameliora anxietatea. Cântatul îți eliberează în corp oxitocină și endorfine. Nu trebuie să ai mare talent la cântat. Trebuie doar să-ți dai frâu liber și să cânți.

Toate aceste tehnici, te pot ajuta cu siguranță să te eliberezi de starea de anxietate și să poți reveni la normal. Dar, dacă starea ta este mai gravă, decât ai crezut. Dacă nu poți reveni la normal, la viața de până a începe să ai simptome de anxietate, atunci este foarte important să apelezi la un specialist care te va putea ajuta să-ți rezolvi problema. Ea se tratează.

Un stil de viață sănătos înseamnă nu doar alimentație sănătoasă și un corp antrenat sau mișcare. Un stil de viață sănătos înseamnă și o minte sănătoasă. Iar, pentru a-ți schimba stilul de viață, trebuie să fii bine pe toate fronturile.

E foarte important să fii bine cu tine însuți. Pentru că dacă tu nu ești bine pe interior, atunci orice încercare de a schimba ceva la exterior, modul de alimentație, slăbit, masă musculară, de a face sau nu sport, îți poate înrăutăți și mai mult situația, iar asta cu siguranță nu înseamnă un stil de viață sănătos.

Tot ce trebuie să faci, să spui unei persoane de încredere, să te adresezi unui specialist. Important este să fii bine. Iar dacă vei fi bine pe interior, vei avea energia și dorința de a schimba lucrurile și pe exterior.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Descoperă 10 exerciții acasă care îți modelează corpul în 4 săptămâni... Fără sală de fitness.

  • Top 10 exerciții acasă cu greutatea corpului
  • Arzi calorii în timp ce îți tonifiezi corpul
  • Se potrivesc pentru HIIT & Metabolic Workout
>