Misiunea ta – Sănătatea ta

Deși multe persoane încep să mănânce mai sănătos sau să facă sport ca să arate mai bine, există un motiv mai important să faci asta: sănătatea ta. Aspectul fizic oricum se va schimba în timp, însă în funcțiile de deciziile pe care le iei acum, vei ajunge să ai un corp mai frumos și mai […]

0 Comments

Deși multe persoane încep să mănânce mai sănătos sau să facă sport ca să arate mai bine, există un motiv mai important să faci asta: sănătatea ta.

Aspectul fizic oricum se va schimba în timp, însă în funcțiile de deciziile pe care le iei acum, vei ajunge să ai un corp mai frumos și mai sănătos. Dacă alegi drumuri mai scurte către slăbit, asta nu înseamnă că vei avea un corp mai frumos și vei fi mai sănătos.

Așa că, înainte să decizi cum vrei să slăbești sau să te îngrași, ia în calcul că această decizie îți dictează sănătatea pe care o vei avea.

Astăzi vom vorbi de 8 obiceiuri care te ajută să fii mai sănătos atât fizic, cât și psihic și emoțional. Pentru că sănătatea generală nu se creează doar dacă mănânci sănătos și faci sport, ci ține și de alte aspecte pe care le discutăm în paragrafele următoare. De asemenea, primești și 3 idei pe care le poți pune în practică, astfel încât să vezi diferențe în acel aspect la vieții. 

8 acțiuni pe care le poți face ca să ai o viață sănătoasă

  1. Păstrează greutatea corpului în limite normale

Fie că vrei să slăbești, să te îngrași sau să te menții, e bine să ai un cântar de baie în casă. Astfel, te asiguri că nu ieși din limitele normale de greutate.

Dacă depui mai multă grăsime în corp, îți vei afecta organele și starea generală. În special dacă ai tendința să te îngrași sau să slăbești brusc. Corpului nu-i plac schimbările bruște.

Chiar dacă ai ajuns la greutatea pe care ți-o doreai, nu înceta obiceiurile pe care le-ai folosit ca să ajungi acolo. Odată ce te oprești din asta, și greutatea va reveni ca la început. 

Nu uita că, deși majoritatea dintre noi începem să facem sport ca să arătăm și să ne simțim mai bine, sănătatea e misiunea principală. Cu siguranță nu ți-ai dori să duci o viață în care abia te poți ridica din pat sau abia urci un etaj din cauza greutății corpului. 

Ai grijă de greutatea ta ca să duci o viață energică, activă și sănătoasă.

Cum păstrezi greutatea corpului normală:

  • Cântărește-te cel puțin odată pe săptămână dimineața, pe stomacul gol;
  • Dacă observi că ți-a crescut greutatea sau că ai slăbit, fă mici ajustări la alimentație astfel încât să ajungi la greutatea inițială;
  • Nu te panica dacă vezi creșteri bruște de greutate de la o zi la alta. Nimeni nu se îngrașă peste noapte, ci apar fluctuații de greutatea (fie reții apă, fie ești constipat, fie ai mâncat o masă mai bogată la cina de aseară)
  1. Alege o alimentație echilibrată

Cu siguranță că dacă mergi la o petrecere nu vei mânca doar salate. Și e complet normal să vrei din când în când și alimente mai puțin sănătoase. 

Ca să duci o viață sănătoasă, trebuie să ajungi la un echilibru cu alimentația. Asta nu înseamnă că mănânci o pizza întreagă zilnic sau că mănânci doar salate și fructe. Ci poți mânca 1-2 felii de pizza, împreună cu salata.

Multe persoane cred că să ai un stil de viață sănătos înseamnă să te limitezi și să renunți definitiv la mâncărurile preferate, însă e fals. Un stil de viață sănătos înseamnă că găsești echilibrul între alimentele tale preferate și alimentele sănătoase. 

Deci da, mănâncă prăjitura aia dacă asta vrei. Atâta timp cât nu mănânci întreaga cutie e ok 😊

Cum echilibrezi alimentația:

  • Evită să faci excese de alimente nesănătoase, ci mănâncă ocazional alimentele nesănătoase favorite;
  • Ia în calcul atunci când urmează să mănânci în oraș, astfel încât să reglezi caloriile pe parcursul zilei ca să mănânci mai mult la restaurant;
  • Doar pentru că ai mâncat mai mult cu o seară înainte, asta nu înseamnă că ziua următoare mănânci doar salate. Treci la alimentația normală, fără schimbări radicale precum la dietele de detox sau diete cu sucuri naturale. Corpul nu are nevoie de așa ceva.
  1. Creează o relație sănătoasă cu mâncarea

În special la persoanele care vor să slăbească se întâmplă des: începi să vezi mâncarea ca pe niște calorii pe care trebuie să le arzi, în loc să o consideri o resursă de nutrienți necesară corpului ca să funcționeze sănătos.

Sau alte cazuri în care oamenii mănâncă un desert, apoi aleargă sau fac sport excesiv ca să ardă caloriile desertului. 

Asta nu e o mentalitate ok cu privire la mâncare, ci o gândire dusă la extrem. NU te îngrași de la un desert sau de la o masă mai calorică, ci te îngrași dacă faci asta zilnic. 

Dacă vrei să ai o viață lungă și sănătoasă, e important să ai o relație sănătoasă cu mâncarea. Alimentația te ajută să ai suficientă energie să faci tot ce ai nevoie în ziua respectivă și îți oferă energie fizică să te poți mișca și antrena. 

Iar dacă alegi să mănânci ceva mai nesănătos, asta nu înseamnă că trebuie să te pedepsești alergând 20 de kilometri după masă. Bucură-te de masa respectivă, iar de mâine revii la alimentația ta obișnuită.

Cum creezi o relație bună cu mâncarea:

  • Nu te mai gândi la faptul că trebuie să compensezi pentru ce mănânci, ci ia în calcul că mâncarea este combustibil pentru corp;
  • Încearcă să vezi sportul ca pe un prieten care te ajută să fii mai sănătos, nu o unealtă care te face să arzi calorii;
  • Amintește-ți că nimeni nu se îngrașă peste noapte. Contează mai mult ce faci în majoritatea timpului, nu desertul pe care îl mănânci foarte rar.
  1. Fă mișcare și antrenamente regulat

Fie că alegi să faci antrenamente acasă sau la sală, e important să le faci. Pe lângă avantajele slăbirii sau dezvoltării musculare, te simți mai bine după ce faci sport. Mai energic, mai fericit și mai productiv. Doar pentru că ți-ai îndeplinit obiectivul estetic, asta nu înseamnă că gata, nu mai trebuie să faci sport. 

E bine să integrezi sportul în rutina ta pentru sănătate și stare de bine, nu doar pentru slăbit sau îngrășat.

Iar prin mișcare mă refer să mergi, alergi, ieși cu bicicleta sau cu rolele, orice metodă prin care îți pui sângele în mișcare. Chiar dacă te antrenezi zilnic, e important să faci mișcare și pe timpul zilei, nu doar la antrenament.

Cum poți face mai multă mișcare:

  • Ieși mai des la plimbări pe afară ca să te relaxezi sau, dacă nu e o distanță prea mare, poți merge pe jos la muncă;
  • Parchează mașina mai departe astfel încât să faci câțiva pași în plus ca să ajungi la ea;
  • Găsește un sport care îți place, te relaxează și vrei să-l faci ca hobby, ca să rămâi în mișcare și în timpul liber.
  1. Modul tău de gândire e la fel de important pentru sănătatea ta

Atunci când ai o gândire negativă, devii din ce în ce mai frustrat când lucrurile nu se întâmplă așa cum ți-ai dori. Sau tinzi să vezi lucrurile într-o lumină mult mai proastă decât sunt cu adevărat.

Mentalitatea ta joacă un rol important în sănătatea ta și starea ta psihică. Recunoștința este o practică ce te ajută să apreciezi mai mult ce ai în momentul de față și să nu te mai concentrezi pe ce ai pierdut.

Așa că ia-ți câteva minute și gândește-te pentru ce ești recunoscător în viața ta:

  • Ai un corp sănătos și frumos;
  • Ai o familie care te iubește;
  • Ai un loc de muncă stabil, care te plătește lunar;
  • Ai un apartament frumos și călduros;
  • Ai timp liber în care poți face ceva pentru tine etc.

Atunci când analizezi toate lucrurile pe care le ai, îți dai seama că ești o persoană norocoasă că ai o viață așa frumoasă 😊

Cum lucrezi la mentalitatea ta:

  • Gândește-te zilnic la ce ești recunoscător în viața ta și cum poți să manifești recunoștința;
  • Învață să faci diferența între întâmplările la care poți schimba ceva și lucrurile care nu țin de tine, ca să nu te consumi emoțional pentru ceva ce nu poți controla;
  • Compară-te doar cu tine și progresul tău, nu cu alte persoane care nu ai de unde ști ce au făcut și prin ce au trecut ca să ajungă unde sunt acum.
  1. Bea suficientă apă

Cu siguranță auzi mesajul ăsta peste tot, însă e important să bei apă și să te hidratezi. Pe lângă faptul că vei avea o piele mai sănătoasă, te ajută să reduci durerile de cap cauzate de deshidratare. În plus, menține sănătatea rinichilor.

Asigură-te că ai mereu lângă tine o sticlă de apă sau un pahar de apă, din care bei regulat cât lucrezi sau ești la birou. De asemenea, nu uita apa în timpul antrenamentelor. 

Alte surse din care te poți hidrata: supe, ceaiuri, cafea, fructe, legume sau fresh-uri de fructe și legume.

Cum poți să te hidratezi mai mult:

  • Ține lângă tine sticla de apă și bea de odată pe oră din ea;
  • Poți să-ți pui un reminder ca să-ți amintești să bei apă regulat;
  • Consumă alimente bogate în apă, care te hidratează.
  1. Odihna și somnul 

Da, e important să dormi minim 6 ore pe noapte și să acorzi timp corpului să se refacă și să se odihnească. Și calitatea somnului e la fel de importantă, pentru că degeaba dormi 10 ore dacă te trezești mai obosit decât atunci când te-ai pus în pat.

Cum poți avea un somn de calitate:

  • Evită ecranele cu lumină UV cu 2 ore înainte de culcare sau selectează un filtru pentru razele UV. Acestea trimit semnal către creier că este zi afară, de aceea va fi greu să adormi mai repede și să te trezești odihnit;
  • Mănâncă alimente care stimulează secreția de melatonină înainte de culcare: banane, kiwi etc;
  • Asigură-te că dormi într-o cameră aerisită, la temperaturi între 15-20 de grade.
  1. Alătură-te unei comunități de oameni cu care te înțelegi și ai lucruri în comun

Socializarea este o parte esențială din viața noastră. Fie că ești introvertit sau extrovertit, încearcă să faci parte dintr-o comunitate cu valori similare cu ale tale. 

Faptul că aparții unei comunități te ajută la nivel psihic și emoțional, pentru că nu te simți izolat și neînțeles de nimeni. Știi că acolo găsești susținere, suport și grijă atunci când ai nevoie. 

Asta încercăm și noi să facem pentru tine: să-ți oferim o comunitate de oameni care vor să devină mai sănătoși și mai activi. Oameni cărora le poți cere ajutorul și susținerea în momentele în care nu știi ce să faci sau te simți descurajat.

Cum te alături unei comunități:

  • Fie că e o comunitate virtuală sau fizică, alege un grup de oameni cu care ai măcar un obiectiv comun, cum este în cazul nostru: am adunat oameni care vor să facă sport, să devină mai activi și să mănânce mai sănătos;
  • Nu e obligatoriu să fii all in, încearcă să te întâlnești de câteva ori cu ei, iar apoi decizi dacă sunt ceea ce ai nevoie;
  • Încearcă să cunoști mai mulți oameni din comunitate și vezi cu care poți crea legături mai apropiate.

Cum vrei să-ți îmbunătățești sănătatea?

Fie că decizi să adopți doar o acțiune sau mai multe, important e să știi că misiunea ta e sănătatea ta. Nimic nu valorează mai mult decât asta.

Degeaba ai cel mai frumos corp dacă sănătatea ta este afectată. Alegerile pe care le faci acum vor decide cum vei trăi următorii ani: plin de energie, vitalitate, activ, optimist și fericit cu viața pe care o ai, sau mohorât, obosit constant, lipsit de energie, pesimist și cu dureri în tot corpul.

Indiferent că vrei să slăbești sau să te îngrași, nu uita că faci asta ca să devii mai sănătos și să trăiești o viață lungă și împlinită. Așa că, pe lângă deficitul caloric, surplusul caloric și antrenamente, există lucruri mai importante cum ar fi starea ta de bine, modul de gândire și cum vezi viața. 

Sper că te-a ajutat articolul să vezi sportul și alimentația mai departe de beneficiile estetice. Sănătatea e cel mai important aspect pe care trebuie să-l iei în calcul, pentru că aceasta nu se întoarce la fel de ușor precum se poate îmbunătăți aspectul fizic. 

Lasă-ne un comentariu cu cel mai util lucru pe care l-ai reținut din articol și pe care vrei să începi să-l practici începând de azi 😊

Spartan Challenge

Revino la forma fizică dorită în 28 zile cu ajutorul obiceiurilor de spartan.

Te invit într-o experiență de transformare corporală și mentală unică cu durata de 4 săptămâni prin care îți vei dezvolta obiceiuri și voință interioară de spartan.

>